Spring til indhold
EU-Blomsten logo

16. maj 2024

Webinar: Markedsføring med EU Ecolabel

Regler og krav fra Forbrugerombudsmandens og EU gør det vigtigere end nogensinde før at forstå, hvordan man må kommunikere grønne initiativer og bruge miljømæssige påstande. Bliv klogere på reglerne og hør hvordan EU Ecolabel kan være et stærkt kommunikationsredskab.

Kvinde på indkøb med flettet shoppingtaske

Forbrugerombudsmanden vejledning om brug af miljømæssige påstande i markedsføringen og EU’s nye regler sætter rammerne for, hvordan I som virksomhed må markedsføre jeres bæredygtighedstiltag.

Det betyder, at I som virksomhed skal kunne navigere i et landskab med flere regler og krav til jeres kommunikation.

Heldigvis er der hjælp at hente. Med EU Ecolabel som officielt anerkendt miljømærke har I nemlig et stærkt redskab til at differentiere jeres virksomhed og synliggøre jeres engagement i miljø og klima.

Men hvordan må I bruge EU Ecolabel og hvad er reglerne egentlig for kommunikation af jeres bæredygtighedstiltag? Og hvad betyder EU’s nye regler for jer som virksomhed?

Alt dette får du mulighed for at høre mere om på vores webinar om markedsføring med EU Ecolabel torsdag d. 16. maj 2024 kl. 13.00 – 14.00

På webinaret stiller vi skarpt på reglerne og kommer med konkrete bud på, hvordan I kan bruge EU Ecolabel i jeres markedsføring - og så giver vi ordet til TAKT, som vil give inspiration til, hvordan de arbejder med EU Ecolabel i deres kommunikation.

Program:

  • Velkomst v/ Martin Fabiansen, direktør i Miljømærkning Danmark
  • Brug af miljømæssige påstande i markedsføringen – hvad siger reglerne:
    Vi stiller skarpt på Forbrugerombudsmandens Kvikguide og EU’s opdaterede markedsføringsregler samt forslag til direktiv om Green Claims.
    v/ Rina Ronja Kari, Marketing- og Kommunikationschef i Miljømærkning Danmark
  • Sådan kan du bruge EU Ecolabel i din markedsføring - guide & inspiration
    v/ Enrico Kaarsberg, seniorkonsulent BTB Marketing i Miljømærkning Danmark
  • EU Ecolabel styrker vores markedsføring og giver os troværdighed
    v/ Henrik Taudorf Lorensen, Grundlægger og Adm. Direktør, TAKT
  • Afrunding og spørgsmål

Dato og tilmelding

Dato: Torsdag den 16. maj 2024

Tidspunkt: Kl. 13.00 - 14.00

Tilmeldingsfrist: Onsdag den 15. maj 2024

Link til deltagelse

Efter din tilmelding vil du i god tid inden webinaret modtage en outlook invitation med link til deltagelse i webinaret via Teams. Hvis du ikke har modtaget linket, kan du skrive til Enrico Kaarsberg på eka@ecolabel.dk og få det tilsendt.