Webinar: Type-1 miljømærker som værktøj i B2B-indkøb
På dette webinar stiller vi skarpt på, hvordan type-1 miljømærker – som Svanemærket og EU Ecolabel – kan anvendes som konkrete og effektive redskaber i arbejdet med bæredygtige indkøb i B2B-sammenhænge. Du får indblik i, hvordan to store danske virksomheder arbejder strategisk med miljømærker som en integreret del af deres indkøbs- og bæredygtighedsindsats.
Vi starter med Novo Nordisk, som har sat ambitiøse mål for at øge andelen af miljømærkede produkter og services globalt. Herefter deler Nykredit deres erfaringer med at kombinere ansvarlige indkøb med tydelig kommunikation og rapportering – både internt og eksternt.
Webinaret afsluttes med debat, hvor du får mulighed for at stille spørgsmål til oplægsholderne.
Program
13.00 – 13.30 Sådan bruger Novo Nordisk type-1-mærker i indkøb globalt
v/ Sebastian Beier Buchhave Boisen
Novo Nordisk har en ambition om, at størstedelen af de produkter og services, de indkøber, skal være miljømærkede – blandt andet med Svanemærket og EU Ecolabel.
Hør, hvordan Novo Nordisk arbejder med miljømærker i hele indkøbsprocessen, og hvordan de kontraktuelt stiller krav til deres leverandører.
13.30 – 14.00 Nykredits indsatser for ansvarlige indkøb
v/ Nina Leth Friis Thomsen
Få indblik i, hvordan Nykredit arbejder strategisk med bæredygtighed, grønnere indkøb, tydelig kommunikation og rapportering.
14.15 – 14.30 Debat og spørgsmål fra deltagerne.
Vi åbner op for debat og spørgsmål. Stil dine spørgsmål direkte i chatten, og få svar fra eksperterne.
Praktisk information
Dato: Torsdag den 11. december
Tidspunkt: Kl. 13.00 – 14.30
Sted: Online (Vær opmærksom på at webinaret optages)
Pris: Gratis